ساجد کوچولوساجد کوچولو، تا این لحظه: 10 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره

امانتی خدا

هفته سی ام بارداری

1392/6/18 17:58
نویسنده : raja
529 بازدید
اشتراک گذاری

جای جنین کم کم در شکم تنگ می شود. طول جنین 38 سانتی متر و وزن آن 1800 گرم است.

جوجو فسقلی بارداری هفته سی ام امانتی

فدای اون قد و بالای رعنات بشم من عزیزم قلب

در این هفته جنین سی هفته ای است. بدن جنین دیگر مانند گذشته به سرعت رشد نمی کند، اما مغزها هنوز به رشد سریع خود ادامه می دهند. وقتی که چین خوردگی های جدیدی در سطح مغز به وجود می آید، اندازه ی جمجمه و دور سر افزایش می یابد. تعداد رابطهای (سیناپس) عصبی به تعداد بسیار زیادی افزایش می یابد. موها درشتتر می شوند و ناخنهای دست و پا حالا آماده است. موهای جنینی حالا در قسمت کمی از بدن جنین وجود دارد. مژه ها و ابروها بلند می شوند. حالا جای جنین آنقدر در شکم مادر تنگ است که جنین به سمت پاهایش خم شده است که به آن حالت جنینی می گویند. در زیر پوست جنین چربی بیشتری جمع می شود و کم کم جنین چهره ی یک نوزاد تازه به دنیا آمده را به خود می گیرد.

اندازه کودک شما کمی بیشتر از 39.3 سانتی متر شده است و وزن او حدود 1350 گرم می باشد. مایع آمنیوتیک اطراف او اکنون حدود 700 گرم است اما با گذشت زمان کودک شما رشد کرده و حجم بیشتری از رحم را به خود اختصاص خواهد داد و در نتیجه حجم مایع آمنیوتیک اطراف او کاهش خواهد یافت. چشمان او باز و بسته می شوند، او قادر است بین تاریکی و روشنایی تمایز قائل شود و حتی می تواند حرکت یک منبع نور را به سمت عقب و جلو دنبال کند. هنگامی که کودک شما متولد شود چشمانش را در بیشتر طول روز بسته نگه می دارد. هنگامی که چشمانش را باز می کند می تواند به تغییرات نور واکنش نشان دهد. اما میزان دقت بینایی او تنها 20/1 (یک بیستم) است، یعنی فقط اشیائی را دقیقا تشخیص می دهد که تنها چند سانتی متر با صورت او فاصله داشته باشند. بینایی طبیعی در بزرگسالان (برای افراد سالم) برابر با 20/20 (بیست بیستم) است.

فرشتهفرشته

وَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ حِينَ تَقُومُ‏/  48 طور

‏ برابر فرمان پروردگارت، صبر و شكيبائي پيش گير كه تو زير نظر ما و تحت حفاظت و رعايت ما هستي. وقتي كه (سحرگاهان از خواب) بلند مي‌شوي، به تسبيح و تقديس و شكر و سپاس پروردگارت بپرداز. ‏

 


پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)

niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به امانتی خدا می باشد